Stäng
RSS 2.0

19december // Min hjälte

Tänkte bifoga en bild, men så slår det mig att hon aldrig tyckte om att vara med på kort.
Därmed raderar jag snabbt den vackra bild som jag omsorgsfullt valt och gör såhär.
Men en sak skall ni ha med er; på bilden fanns världens vackraste leende, en förebild.

Ibland får jag för mig att jag bara måste ringa dig. Bara ringa och frågan om ett recept, fråga var i ungnen muffinsen skall stå. Ringa och fråga hur det är, vad du gör och om jag kan komma förbi en sväng. Ringa för att berätta att jag lyckats bra bara för att jag vet hur stolt du blir över mig. Ringa för att höra dig klaga på hur jag pratar alldeles för snabbt, hur otydlig jag låter och att du inte hör vad jag säger. Ringa, bara ringa, just för att jag älskar dig så innerligt. För att du funnits här varenda liten sekund när jag växt upp. För att du lärt mig hälften av allt jag kan. För att du uppfostrat halva mig och för att jag älskar när du killar mig i håret och säger att 'ditt hårfäste är så vackert, det är precis som mitt', för att jag skrattar åt dig var gång du säger så. Så ego.

Jag önskar för allt i världen att du var här. Jag önskar att du fick se mig nu. Att du fick träffa honom, att du fick se hur allt förändrats, vad jag gör, hur jag är. Jag önskar att du var här och sydde upp min balklänning, att du såg mig dansa. Jag önskar att du höll plakatet när jag tar studenten i sommar, att du bakade tårtan. Jag önskar att du ringde hit varje dag och var tjatig, att du var här varje fredag när jag kom hem och gjorde fattigariddare åt mig så att jag fick chansen att bli irriterad på att jag inte var ensam - nu är jag det. Jag önskar, för allt i världen att du var här, hos mig.

I mitt hjärta kommer du föralltid att vara levande,
För mig är du en hjälte, min hjälte.

Trackback