Stäng
RSS 2.0

6april// tårta & champagne

"Jag vill ha tårta och champaign till frukost på min födelsedag".
Sekunden efteråt slog det mig att jag faktiskt har statskörning 09.00 dagen till ära.
Det skulle varit snyggt att köra ratfull. HA! Jag nöjer mig med tårta.

Imorgon när klockan slår 19.15 och jag traskar hem från JC är det med vetskapen av att
jag klarat av ett prov i svenska, tjänat ännu lite mer pengar OCH blir myndig om ett fåtal timmar.
Jag pratar förstås inte myndig, som i byxmyndig. Nej den biten har jag klarat av för några
år sedan. Jag pratar körkort, krogen och en fet löneförhöjning som förgyller min sommarlön
och kanske till och med min sommar med flera tusenlappar. Jag pratar vuxen. Stört?

Ibland är jag helt redo. Övermogen. Galen.
Ibland är jag bara tretton och förvirrad.
Men det kanske är så livet alltid förblir?
En berg&dalbana.

Tretton, byxmyndiga eller vuxna?
Vi ses imorgon för sjutton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback