Stäng
RSS 2.0

1 september / 'I choose you'









 
 

















På en brygga i Dalarna, en eftermiddag i slutet av augusti sa de ja till varandra, efter tio år av kärlek. Ja till att dela sorg och glädje, ja till att älska varandra, föralltid. Det var så vackert allting. Hon i vita spetsar, blommor i håret och ett ansikte som lös av lycka. Han i kostym, minst lika strålande som hon. Strålande av kärlek. 

Det skålades många gånger om. Nog skulle 'hundra' vara en överdrift? Men jag slår vad om att jag skulle tappat räkningen vid trettiotalet, om jag gett mig på ett försök. Och till sorlet av skratt, sång och skål benämndes du. Mitt ibland oss, närvarande men ändå inte med. Och till sången tilläts dansen ta vid, och jag tror att jag somnade till tonerna av housemusik, mör i benen, glad i hjärtat. "Don't you worry, don't you worry child.." - och det behövde jag inte, för jag vet att du var med oss hela tiden. 

På en brygga i Dalarna, en eftermiddag i slutet av augusti sa de ja till varandra, efter tio år av kärlek. Och jag önskar av hela mitt hjärta att du suttit bredvid och skålat med mig, för att jag vet att du glädjt dig så. 'Och för att hundra gånger om inte ens varit en överdrift för att beskriva'. En dag vill jag också vara vacker i vita spetsar. En dag.

Kommentarer
Postat av: Hassan

Jävla överklass!

Svar: Haha. Och det grundar du på? Spyr åtminstone inte fördomsfulla översittarkommentarer mot andra varken på nätet eller i verkligheten, och ser inte heller personer på någon slags "klass-skala".
idaacarleborn.blogg.se

2013-09-01 @ 18:42:22
Postat av: -

Hej din blogg är hur fin som helst, skulle du kunna visa vilka kappor/jackor samt tröjor som du tycker bäst om i höst, ! Ha en underbar dag!

Svar: Hej! ÅH. Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir :) Verkligen!Självklart kan jag göra det! Har redan börjat fila på ett inlägg & skall publicera det så snart det är färdigt :) Skall även ta tag i bloggen mer om 2v då jag är tillbaka i mina vanliga rutiner igen. Ha en fin dag :)
idaacarleborn.blogg.se

2013-09-03 @ 12:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback