Stäng
RSS 2.0

17 oktober / Operation & mystik - torsdag i all ära;

 
Efter tre veckors "förkylning" aka "allt man kan tänka sig" vilket betytt att lediga dagar varit vila och träning inte existerat alls tyckte min kropp igår att det var dags för 39 graders feber samt magkramp för att idag köra en liten torsdagsoperation i storstaden. Ska vi dra till med ett klyshigt och ack så mordernt "woopa!" dagen till ära? Som för att visa på överförtjusning? Ha. Samtidigt som jag tänker att "Nu får det vara bra. Nu vill jag ha min vardag tillbaka, vakna upp och må bra, ha eneri och ork. Leva - utan det ena med det tredje" så pushar jag mig själv med tankar om att en förkylning, sjuka, små operationer, magsmärtor, tråkiga vardagar och utebliven träning trots allt inte är hela världen. Man kan ha det mycket bättre, men också så mycket värre att det inte ens går att beskriva med ord. Det får mig alltid att vifta bort bittra tankar och blicka framåt. Tänkte sätta mig och göra en så vackert omtalad dreamboard. Klippa ut bilder och texter som inspererar mig, något att slänga en blick på när man känner sig omotiverad, något som får än att kämpa mot sina mål! Stora som små, inom alla kategorier. Tänkte måla om ramen till en gammal anslagstavla och fästa bilderna med nålar för att enkelt kunna byta ut dem vid årets slut. Smart va? He. Spara pengar, genomföra en resa, köpa något efterlängtat, åstadkomma något specifikt? Låt se.  Fick även en jätte rolig förfrågan igår angående ett kommande event. Kan ni gissa vad? Helt utan ledtrådar? Jag kan väl säga så mycket som "passion for fashion" i kombination med " gjort av världens vackraste, som finns i dubbel upplaga" - Hm? "Lite mysitk har väl ingen dött av". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback