Stäng
RSS 2.0

13 mars / Studenttips;

Studenten 2015 närmar sig med stormsteg och har man ännu inte klirrat en outfit är det säkerligen hög tid till det nu då storlekar tar slut, man kan behöva skicka tillbaka och dylikt. Jag, och många med mig, fick klänningar på posten vars färg inte var enligt förväntan. Jag ville prompt ha en "vit-vit" klänning för att matcha mössan och resten av klassen. Jag ville inte ha en "benvit" eller "creamfärgad" klänning som riskerar att se smutsig ut på bild eller i jämförelse med mössan. Värt att tänka på om man är noggrann. 

Ovan ser ni två av mina favoriter för året. Båda väldigt "classic" men den ena enklare än den andra. Den högra är likadan som den jag bar på nyårsafton, dock i vit. Tokälskar denna klänning och tycker att den är användbar, bekväm och har en fantastisk passform samtidigt som den är lite speciell då den inte kommer ifrån en kedja i Sverige. Det viktigaste anser jag vara att man har ett plagg man känner sig bekväm i. Vare sig det sedan är byxor, kjol eller klänning spelar ingen roll. DU skall känna dig fin. Först då kommer du kunna ha roligt fullt ut, slappna av och stråla inifrån. Det är Din stora dag. Bär svart om du avskyr vitt. Ha ett par byxor om du känner dig löjlig i klänning och sätt dig själv främst. Strunta i vad man "ska ha". Jag själv tar varje tillfälle jag får att bära klänning och tycker att den klassiska "student looken" är super. Dock lägger jag störst vikt vid det ovan; Att alla skall göra som de själv vill. Och känns detta kalas alldeles för dyrt? Kolla in blocket, tradera eller fråga någon du vet har en fin klänning, om den säljer den. Sök på ebay, kolla in kedjorna eller sy om något? Möjligheterna är oändiga och är man noga med att ingen skall ha en likadan kan man alltid ändra ett axelband, en rygg eller sy dit en egen detalj på sin klänning. Kanske en spets längst ner eller en accessoar av tyg i en djup rygg. Låt fantasin flöda och var nu ute i god tid! Jag önskar att jag fick leva om min studentdag om och om igen. Att skrika mig hes på ett flak med mina vänner medan musiken pumpade, endorfinerna sprudlade och champangen flödade är det absolut bästa jag någonsin upplevt. Den sortens lycka, den dagens stora stolthetskänslor har ännu inte slagits. Och skulle jag vara där i livet nu är klänningarna ovan helt klart två kandidater. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback