Stäng
RSS 2.0

29 mars / Ett oskrivet inlägg.


 



"Kanske vill jag skapa något. Om palmernas vajande i havsbrisen, vågornas lek vid stranden eller hjärtats sång som svar på frid? Jag vet inte. Och kanske är det just denna oförmåga som också lämnar blanka blad och ett oroligt huvud, förbrilt , sökandes efter något jag, ofrivillgt, tycks ha lämnat kvar. Glömt? För hur mycket man än vill ta med sig allt det där hem är det som om bagaget på något vis blir för tungt för import? Irriterat, pressar jag samman läpparna och försöker att minnas vad jag kände när jag först lät den mjuka sanden leta sig in mellan tårna. Spänner blicken i det blad som ännu lyser blankt, försöker sätta tankar, som tycks tysnat, på repeat. Letar ord, söker. Utan framgång. Det bara går inte. Inte ikväll. Jag vet, någonstans inom, men inte ikväll. Kan inte förmå mig att få utlopp för? Ikväll får ni bara tre bilder. Tre bilder och ett oskrivet inlägg? Så dumt. Och du stirrar stint på, spänner blicken i det blad som hon talar om som blankt? Irriterat pressar du, liksom jag, samman läpparna? Och vi blir två. Kanske båda med ett bagage för tungt för import, huvuden för tomma för att delge? Men vi är åtminstone två. Kanske kan vi skapa något?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback