Stäng
RSS 2.0

12 april / Min nya blogg.


Bloggade på min nya blogg och glömde helt att jag inte delat varken garderobsnyheter, tankar eller helgens händelser med er här, så dumt. Just nu kollar jag på Robinson Love Edition och kräks galla över den mobbning som pågår. Jag tror att jag, fullständigt, tappar hoppet om människan ibland. Jag slutar liksom aldrig att förvånas över dumheter, över rygghugg, skitsnack och falska rykten. Över svek, skvaller och dylikt. Hur mår dessa människor, egentligen? Förstår de själva vad de håller på med? Inser de själva hur de egentligen mår och varför de agerar som de gör? Vad grundar det sig i? Varför? Och slutligen, vad gör man åt det? När jag var i yngre tonåren tänkte jag att "vi är ju inga barn längre, ändå betér sig folk så". Senare i livet tänkte jag "vi är ju inte tonåringar längre" och fortfarande tappas hakor till vuxna människors beteénden intill röster som skriker att "det är ju för helvete vuxna människor"? Det tycks aldrig hjälpa. Kansk handlar sådana beteénden snarare om personlighet än ålder? Det må vara tydligt. Och min oförmåga att förstå är en glädje. För hur ofta är man egentligen glad över saker man inte förstår sig på? 

Imorgon är det måndag igen och då talar Hanna och Ellinor, måndagspepp, återigen om diverse goa ämnen, tankar och känslor. Har ni inte lyssnat på dem tycker jag åtminstone att ni skall ta er tid och lyssna på avsnittet om vänskap. Det är mina tankar rakt av, mina värderingar rakt igenom. I ett "jag kunde inte sagt det bättre själv" hänvisar jag dit, antar jag. Och jag slås av tanken att "undrar om de som är enligt vad de talar om förstår det själva", likt mobbarna jag talar om ovan? Och intill glömska och galla avslutar jag nu, trots att ni inte kan se vad jag publicerat på det nya? Hon må vara knasig. En egenskap bättre än elak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback