Stäng
RSS 2.0

13 april / Kycklingfilé smoothie?



Förra veckan hade jag brottom till jobbet. Det enda som låg färdigt i kylskåpet var en kycklingfilé. Men vad skulle jag slå ihop till? Att baka rotfrukter, hacka grönsaker, koka ex broccoli samt grädda grönkålschips var givetvis en alldeles för lång proccedur. Så vad gör jag? Jag trycker min kycklingfilé och slänger ihop en jättesmoothie att äta till. Jag slängde i en frusen banan, frysta rödbetor, blåbär, proteinpulver, kvarg, nötsmör, avokado, acaí, spenatblad, färdighackad grönkål och en skvätt mandelmjölk i min mixer och mixade detta till en mustig supersmoothie att toppa med kanel och chiafrön. Det må låta som en konstig blandning men det hela smakade enbart chokladigt och härligt. Dessutom gick det snabbt att både slå ihop och få i sig så mycket energi på kort tid. Win-win. Det hade defitivt känts roligare att tugga i sig denna mängd mat, men hinner man inte får man lösa det på annat sätt. För näring behöver man ju hur eller hur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback