Stäng
RSS 2.0

1 april / Fyllebilder på facebook?


/ En slarvig bulle och en nyhet i garderoben /

 Mars blev nyligen april och jag kunde inte låta bli att luras lite. Om jag får säga det själv är jag rätt duktig på att behålla en seriös blick och med en allvarlig ton säga något som är helt åt helvete, ha! Det mest lyckade skämtet för dagen var när jag gick förbi en kvinnlig kollega och drog till med kommentaren "Vad likes vi fick på bilderna av dig i Facebook gruppen (en offentlig grupp som över 500 pers i staden följer samt alla kan se). Superkul!" . Hon kollade, givetvis, helt oförstående på mig och undrade vad jag talade om varpå jag svarade "ja, fyllebilderna ifrån årets julfest? Chefen sa att det inte skulle läggas ut något konstigt men dessa var ju så jäkla roliga och jag tänkte att det blev lite mer personligt så". Mötte, minst sagt, en dubbelt så allvarsam blick som min egen då jag lät de orden lämna munnen och fick efter erkännandet om att det var ett aprilskämt både ett och två viftande slag mot mig. Haha! Riktigt kul. Har ni lyckats lura någon? Jag tänkte försöka lura mig själv i säng och låtsas att jag hinner sova mina viktiga åtta timmar innan morgondagens utlovade kaos. Kaos av påskkärringarnas färd till blåkulla eller skärtorsdagens utlovade handelsrekord? Låt se. Vi ses i alla fall. Det gör vi alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback