Stäng
RSS 2.0

4 april / Två omogna idioter & världens bästa present.

 
 
Påskafton - För fjorton år sedan. Just på påskafton, fick jag världens finaste påskpresent; Min bror. Det betyder ju dock inte att han fyller år denna dag då påskafton innfaller på olika datum från år till år. Det betyder dock att jag förknippar påsken med något väldigt vacker. Just på grund av detta och för att vi i familjen, inklusive halva släkten fyller år runt denna tid vilket fått den att innebära glädje, umgänge och god mat i kombination med ljusare tider och, många gånger, soliga dagar. Dock håller vi inte så hårt på det där med påskbord (läs: julmat?). Vad vi dock håller på är den där incidenten med att påskharen varit här under natten och gömt ägg. Ha! Ni läste rätt. Visst rynkade jag på näsan samtidigt som jag lät en djup suck lämna munnen denna morgon som svar på mammas "men det kan ju inte jag veta" när jag frågade om vi skulle leta ute eller inne...Ha! För trots mina tjugotvå och hans fjorton letade vi efter våra påskägg även denna morgon. Mitt ägg innehöll dessa två samt en nyhet till garderoben, som ni senare skall få se. Precis min typ av påskägg även om det inte slår den där påskafton för fjorton år sedan. Den slår man liksom inte med några materiella ting i hela världen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback