Stäng
RSS 2.0

6 januari / En ren mardröm?

 
 


"Hem ljuva hem, borta bra men hemma bäst och diverse klyshor".  För första gången på väldigt länge var det en ren och skör suck av lättnad som drogs ifrån damen själv när hemstadens namn uppenbarade sig på vägskyltarna vi passerade. Nog hade vi det bra på vår skidsemester, till en början. När sedan person på person insjuknade i någon slags influensa innefattade feber, hostan ifrån helvete och diverse ting hade jag kunnat börja vandra hemåt, barfota, ensam, ja vad som helst? Ha! Min stora bacillmardröm blev ett faktum och nu klämmer jag sönder tummarna tills de vitnar i ett "vill-inte-insjukna, vill-inte-ha-lunginflammation!" som varenda sjukdom genererar på mig. Ber till alla Gudar i varenda religion samtidigt som jag, nyduschad och hårinpackad, klunkar litervis av grönt te i sängen. Min säng, min sköna säng kantad av spetsar och brodyr, vita lakan och mjuka filtar. Jag har nog aldrig varit så glad över att,  nyduschad, dimpa ner i dig? Ha. Jag är inte den som drar till med det där inledande orden á la "Borta bra, men hemma bäst". Kanske för att jag inte ansett det när det gäller solresor och dylikt, trots att hemma egentligen alltid slår hårt. Som man brukar säga är nog hemma egentligen den plats där mina närmsta är. En plats där mina vapendragare till familj befinner sig. För herrejesus (håller mig plötsligt till kristendomen enbart? ha) vad jag älskar dem innerligt. Mina pelare i livet. Varesig de är pelare till ett palats i Asien eller ett tält i norska skogar är de min stora trygghet i livet. Och ja, när jag ändå ber till de där Gudarna kan jag väl passa på att tacka dem för att jag fått en sådan fantastisk familj. Wow, Bam och Hey; Inlfuensa och lunginflammation, håll Er borta ifrån mig. Och för att ta detta inlägg till nästa nivå avslutar hon nu i ett "Vi hade i alla fall tur med vädret" . Det må vara en överdrift då de två första dagarna var helt fantastiska, men också någon slags sanning då vädret, hela tiden, varit otroligt. Ha! Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback