Stäng
RSS 2.0

1 januari / Ett nytt blad?

/ Knäppte av två snabba innan jag skyndade iväg på gårdagens bjudning - Maskerad var temat /

Första januari tjugohundrafemton. Jag smakar ivrigt på orden, som utgörs av siffror, och bestämmer mig hastigt för att gilla vad jag då känner. En nystart? Ack så klyschigt men någonstans så otroligt skönt, enligt mig. Just nu välkomnar jag ett nytt år och de där "nya möjligheterna" med öppna armar. Nog för att man kan starta det där nya närsom. Jag är inte mycket för det där "på måndag", "nästa vecka" eller "efter nyår" och det är heller inte vad jag talar om, egentligen. Jag känner bara att detta är nästa blad i min bok, att de gamla, gågna sidorna är passerade och inget att bläddra tillbaka till, just nu. Jag är nog bara så otroligt sugen, sugen på att öppna ett nytt, vitt, oskrivet blad för att sakta börja skissa, måla upp, låta pennan leka. Utan några som helst planer, förväntningar eller dylikt finns ändå förhoppningar och dessa "i år skall jag..." med diverse olika slutfraser. Slutfrasen nu blir ett "auf Wiedersehen" á la Klum. Next up: Ett inslag av nyår. Därefter följer årsresumé, recept och dylikt på löpande band medan jag är på annan ort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback