Stäng
RSS 2.0

6 januari / "Medan känslan av upp- & övergivenhet blev ett...?"

 
Och jag minns tomheten när orden nådde mig, som om jag förväntade mig att livet skulle vändas upp och ner på en sekund. Som om allt skulle förändras där och då; jorden skälva medan hjärtat hoppade ur kroppen och försvann bort för evigt? Kanske var det precis vad hjärtat gjorde? För där satt jag stum, tom och blank, och stirrade stint ut i ingenstans. Ensam, medan en känsla av upp- och övergivenhet blev ett , precis som vi just blivit, ett. Egentligen hade jag varit ett vi länge och väl vid denna punkt. I drömmarna, i tankarna, i hjärtat. Kanske var det också därför jorden inte vändes upp och ner? Kanske. Och medan jag kämpade förbrilt för att finna de där stinget av lycka som jag senare ville vara kapabel att återge, buffade han som kallar sig panik, i min sida som för att göra de där hjärtslagen, som faktiskt existerade, sällskap...

Och jag minns tomheten när orden nådde mig, som om jag förväntade mig att livet skulle vändas upp och ner på en sekund. Som om allt skulle förändras där och då; Och det gjorde det ju faktiskt, egentligen. För vad hade dessa etttusensexhundrafyrtiotvå och en halv dag varit utan just det där ögonblicket? Det där ögonblicket då du bekräftade att det skulle vara vi i ett "jag vill åtminstone testa att vara din" . Och jag undrar idag om du testat färdigt, samtidigt som jag ber en stilla bön du aldrig kommer att göra det ...

I med och motgång är du min älskare, min glädje, min kärlek - min bästa vän . Jag vet ingen vän i hela världen som vill mig så väl som just Du gör, som alltid glädjs för mig, med mig - som jag för dig. Tänk att den jag älskar, älskar mig. "Ett bubblande skratt letar sig upp genom strupen, faller fritt & når luften." Vad knäppt. 'Man bara väljer en person att leva med och så är den din'. Ha. Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh så himla fint! Ni är det snyggaste par jag vet :)

Svar: Åh din fina jäkel <3 TACK! Vad glad jag blir! Ih.
idaacarleborn.blogg.se

2014-01-06 @ 18:37:28
URL: http://www.allisbrallis.blogg.se
Postat av: angelica

men åh vad fint!

Svar: Tusen tack:) & vilken fin blogg du har tjejen!!
idaacarleborn.blogg.se

2014-01-07 @ 08:41:48
URL: http://indianchief.blogg.se
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Ja absolut, bara att ta på sig en partytopp eller en mer avslappnad tröja så byter man stil helt :) Tack så mycket! Kram

2014-01-07 @ 11:35:24
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback