Stäng
RSS 2.0

4 februari / "Att gråta sig till sömns i ren panik..."

 
Säg hej till damen som somnade med saltvatten i ögonen och med en puls som en såkallad "normal människas"  vilopuls, och som trots det vaknade till sms som "jag kan inte låta bli att se det komiska i detta älskling" som svar på diverse paniksms där jag faktiskt kommenterar att jag gråter en skvätt. Ha! Vilket svar tänker ni? Dock misstänker jag att Ni också kommer att tycka att detta är rätt komiskt...Med reservation för himlande ögon och utbristande "herregud" berättar jag nu gårkvällens story; Fröken själv fick för sig att lite vårshopping i London skulle sitta fint. Därmed kikade jag in hotell och preliminärbokade ett vettigt, relativt billigt. Precis innan jag skulle somna tänkte jag ändå att "eftersom det är gratis avbokning på denna site" kan jag lika gärna preliminärboka det där fancy designhotellet för säkerhetsskull, så det inte tar slut, IFALL man skulle vilja bo lite fräschare och okej, dubbelt så dyrt. Sagt och gjort! Hon klickade så fint på boka efter att ha tjuvat pappas kort att boka på. Ha! När bekräftelsen dimper ned i e-post inkorgen ler hon förnöjt, flinar lite, gnuggar sig i ögonen och låter hjärtat stanna. Att avboka detta hotell kostar cirkus 3000 kr - för ja, mina damer och herrar, JUST det rum jag har bokat har en liten kursiv text med texten "observera att fri avbokning ej gäller". Så där satt jag, ensam och övergiven i min säng och hade precis bokat ett topp modernt designhotel i centrala London - High five (in my face!). Grät lite i 30 minuter medan jag paniksmsade min man för att berätta vad jag gjort. Fick inget som helst svar och fortsatte därmed skicka diverse sms (hoppet är det sista som lämnar människan?), som om det skulle hjälpa. Klockan 00.30 skickade jag ett sms med texten "nu har jag gråtit färdigt och skall sova" för att 01.00 visa på att detta var ren lögn då ett "kan inte sova" skickades iväg till samma nummer med avsändare "damen själv". Så vad gör man när man vaknar? Jo, man bokar även flyg till London så snabbt man kan för att inte stå där med enbart hotell då avbokning för 3000kr känns som pengar i sjön. Så, när ni ändå säger hej till damen som somnade med saltvatten i ögonen och med en puls som en såkallad "normal människas" vilopuls kan ni även säga hej till damen som åker till London för vårshopping i mars. Ha! "Och jag hoppas att jag också kan se det komiska i detta, en vacker dag". Idiot!

Kommentarer
Postat av: LinneA

Haha så typiskt dig!:D nu får du äntligen också se London o all shopping!<3

Svar: Haha, kan man nog säga...😩 Jaa, hoppas det blir bra:D<3
idaacarleborn.blogg.se

2014-02-04 @ 09:51:58
URL: http://carlebornlinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback