Stäng
RSS 2.0

8 december / Ett utdrag ifrån förr?




"Nu ska vi jobba med väldig fart, väldig fart, väldig fart. Barnen...?" Ungefär så kan man tro att det ljuder här hemma när damen själv studsar omkring mellan fyra väggar för att hinna med diverse saker innan arbetet kallar för kvällsjobb? Ha. Helgen har varit både julig och ljuvlig då den bjudit på kärlek, arbete, julkonsert, släktfika och trevligt sällskap. Har även hunnit fylla kalendern med bland annat "julgodisbakande & klapphandel med en lovely lady" och "lunchdate" med en av samma typ, inför denna vecka. Det känns fantastiskt i hjärtat kan man säga. Mitt barnhjärta som ser ut att pryda en tolvårig tjej och tycks tillhöra en treåring? Ha. Jag har fått en gravt återfall på "frisyren" ovan. När jag var liten hade jag, under en period, håret såhär varje dag. När jag nu, åter, fäster håret på samma sätt kan jag inte undgå att känna mig som tretton igen. Ha! Kanske passar det den juliga sidan av mig. Den där som myser framför julkalendern, tänker trycka ihop ett pepparkakshus och längtar efter onsdagens mys med en babe? Ha. Säkerligen. Dock kanske inte hon som beställde en fantastisk klänning inför kommande tillställning (?). Jag skall visa Er så fort den anländer. Den är då ljuvlig men definitivt inte julig. Den där röda blir framtidens dress. "Vidare i väldig fart, vi ses". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback