Stäng
RSS 2.0

4 december / Med karta & kompass.


 

Det hade hunnit bli frost på bilrutorna medan vi smaskade lussebullar, pepparsbakverk och talade i timmar. Frost och kyla men ännu ingen snö. Jag undrar om man kan tvinga fram den genom att höja julstämningen till skyarna på de vis man kan? Som ovan? Ha. Och nog hade jag behövt låna den där kartan och kompassen, när jag med frostiga rutor, rullade hem i vinterkvällen. Kanske inte av Åke, det hade väl varit fel sorts karta liksom. Åke, tänker någon nu förvirrat och letar i texten efter en ledtråd? Jag kan då nämna att vi toppade kvällen med lite "Tomten är far till alla barnen" och skrattade till de galenskaper man, alldeles för många gånger, skrattat åt. Ha! Jag förmodar att majoriteten av alla redan sett denna julklassiker, men om någon av Er ännu inte gjort det: Kör! Plocka fram glöggen, lussekatterna och tänd ljus. Kanske kan du därigenom locka fram den där snön, och om inte? Då har du trots allt höjt julstämningen lite samt gjort magen och själen extra glad. "Åke, vadå Åke?"  "- Ja, han har ju för fan karta och kompass!". Du kommer förstå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback