Stäng
RSS 2.0

21 december / Anledningen till att hon är som hon är?


Jul, jul, strålande ...
Det lider mot jul och därmed har även bloggen, återigen, blivit just lidande. Livet har, som så många gånger förr, kommit emellan och jag har låtit det vara så. I helgen har jag julklappshandlat, klätt julgranen, druckit alldeles för mycket must och griljerat en egen julskinka. Jag har gjort en jansson, kollat på Sunes jul, skrattat och slagit in de sista klapparna. Jag har umgåts med en kärlek, beställt lite saker inför nyår och ätit julgodis. Det mesta har gått i julens tecken och det får barnet i mig att jubla. Och på tal om barnet? Idag hittade jag mamma liggandes med huvudet under granen. Hon läste alltså på paketen för att se vilka som var till henne själv. Ha! Ni kan ju då ha överseende med min entusiasm? Herrejesus. Som för att nämna den där anledningen till att vi egentligen firar jul? Ha. Nu återstår två dagars arbete innan julen får ta över ännu lite mer. Julfiranden gånger två, en utekväll med fantastiska damer, mys och en fet nyårsmiddag- och fest väntar innan jag spenderar några dagar på skidor. Innan dess skall jag hinna fota diverse ting samt ta upp ett viktigt ämne med er. Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback