Stäng
RSS 2.0

12 december / "Mitt snygga ben?"





/ Frukostgröt, under all topping, och te äts ur världens största skål och kopp? Insåg att tidigare inlägg med pepparkaksbars blev missvisande bredvid koppen. Barsen var alltså cirka 15 cm långa och koppen är gigantisk. /

"Mitt ena ben är så otroligt snyggt", inleds dagens inlägg och innan fortsättningen kommer hinner diverse läsare, upprört, tänka en mängd tankar om självgodhet och galenskap?Jag talar förstås om mitt blåslagna vänsterben som, efter veckans lilla incident, ser förfäligt ut. Jag förstår i efterhand att det inte var någon bedrift att dra omkull då gatorna var täckta av is och knappt och jämt gick att promenera på. Efter att cykeln försvann under min kropp, flög jag fort upp från marken var på jag hörde en röst, ljudligt, säga "jävlar, vad halt det var". Rösten var min egen. Ha! I efterhand känner jag också ett "jävlar, vilken tur jag hade som endast fick ett extra färgglatt ben" och lärdomen "välj bilen eller benen nästa gång". För att, istället, kickstarta denna fredag som följer med arbete har jag nu sett årets Victorias Secret Fashion Show. Wow! Varenda "piece" var helt fantastisk. Listan kan göras lång, hyllningarna till designers oändlig, men för att nämna något; Fröken Swanpoles piece of art när hon öppnar "Fary Tale". Det ligger en dos genialitet bakom varje liten del av de vingarna, bakom varje liten tygbit, fjäder, ja you name it, i hela showen. Vilka människor det finns. 'Och ändå väljer hon att syfta på sitt eget ben i rubriken ovan? Som för att åtminstone uppfylla kriteriet "galenskap" som någon säkerligen tänkte efter inledningen? Ha.'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback