Stäng
RSS 2.0

8juli // Den där läsarfrågan;



Knåpade lite & voilá ; En något classy outfit.
Fick för mycket länge sedan kommentaren "Du har så fina kläder! Har du tips på plagg man bör ha i garderoben i sommar, eller plagg man bör ha i garderoben överhuvudtaget?!" vilken fick mig att tappa hakan lite och sätta hjärncellerna i bruk. Jag har ännu inte fixat det där dunder kollaget med allt jag anser att man behöver, utan tar det steg för steg för att undvika press på mig själv. Ha! Till denna fina anonyma läsare skulle jag vilja säga ett stort jäkla tack då jag blev upp över öronen glad över denna kommentar. Dessutom vill jag tillägga att jag inte anser mig vara rätt person att besvara denna fråga, men eftersom att någon därute faktiskt ställt den tänker jag härmed göra mitt bästa; Jag, som varit förälskad i mönster av blommor etc, har denna säsong fallit tillbaka på mer enfärgat, då gärna med detaljer i tyget. Detta för att jag anser att det många gånger är smakfullare samt fint att matcha färg med färg, lägga till smycken och accessoarer etc, istället för att låta ett plagg ta all uppmärksamhet. Dessutom får man mer användning för sådana kläder i längden, något jag misslyckats med många gånger om då jag sällan köper basplagg. Jag talar dock inte basplagg som i bomullstoppar & andra tråkigheter - nej basplagg för mig är simple, classy & stilfullt samt lätt att matcha om. Mer på detalj än ett 'en variant av mitt måste ser ni ovan' tänkte jag inte ge i detta nu. Det kommer mer vart efter. Något jag dock tycker att alla bör satsa på är; ett leende på läpparna, en välmående vardag & att umgås med personer som ger er något tillbaka. Jag anser också att man skall köra på det man känner för samt tro på sig själv. Skulle någon kolla på dig om du vandrade runt i den där extrema tröjan du så gäna vill ha? Mycket troligt. Men mest troligt också med ett 'jag önskar att jag var lika modig som henne' i tankarna. Så; tro på er själva & le - det måste vara de snyggaste accessoarerna som finns. Inte sant? 

Kommentarer
Postat av: Elin

skit snyggt kollage!:)

Svar: Tackar tackar :) vad kul!
idaacarleborn.blogg.se

2012-07-08 @ 19:32:13
Postat av: Anonym

Var är byxorna ifrån?:-D

Svar: Tyvärr minns jag inte riktigt, minns bara att de var så sinnessjukt dyra (ca 11 000 - låter som ett skämt i mina öron), något jag insåg efter att jag skapat kollaget. Antar att du inte är super sugen på dem då? Hehe :) Men hittar jag ett par liknande för ett rimligt pris kan jag hojta till här. Men jag skulle nog kolla Weekday, Monki, H&M eller Vila till hösten för snarlika om jag var du! Kul att någon mer än jag gillar dem!
idaacarleborn.blogg.se

2012-07-11 @ 16:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback