Stäng
RSS 2.0

7 januari / Top five.

 



Topp fem saker som får mig att känna mig på topp:

1. Nytränad - Då känns kroppen energifylld, skön och jag känner mig som snyggast trots svett & flammig hy.

2. Nyrakad (och nyduschad i samma veva såklart). Detta gör jag enbart för min egen skull och det spelar ingen roll om det är en ljus sommardag eller kall vinter. När de kroppsdelar jag rakar är fria ifrån hår känns kroppen fräsch, enligt mig (viktigt att man gör som man själv vill dock!). 
3. Pealad & insmord i silkeslena, ljuvligt doftande, kvalitativa produkter (julklappen ovan med tillhörande duschtvål är ett hett tips och superbra märke).  
4. Utsövd. Att sova ordentligt är A och O för mig. Vi behöver alla, olika mycket sömn. Någonstans mellan 7-10h sägs vara optimalt för en vuxen människa. Jag strävar efter realistiska 8h och ser +2 som en bonus och okej, -2 som ett rent misslyckande då det, efter några nätter gör mig till en mardröm.
5. Hårinpackning. Jag använder mig av Loréal Paris inpackning "Intense repair" och skall bli bättre på att ta hand om mitt hår som just nu är ett rent skatbo som imorgon skall av. En rejäl inpackning minst 1 gång i veckan är mitt mål detta år, fler blir en bonus. 

Främst är vänner, familj och en stimulerande vardag att trivas i mina absoluta "måsten" för att känna mig på topp. Gällande fräsch-het och form är detta mina favoriter. Efter en rejäl scrubb, en sväng med rakhyveln, i med inpackning och en dos av "Honey Touch" känner jag mig som en ny människa. I år skall jag verkligen ägna minst en timma i veckan åt detta då det ger mig livskvalité och får mig att varva ner. Vi får väl se hur jag lyckas. Att, kontinuerligt, ta sig tid till detta är för mig svårare än det låter. Men efter 21 dagar skall det ju som sagt gå på rutin? Ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback