Stäng
RSS 2.0

8 januari / Att stöna av olust?

" En variant sötsaker att spatsera runt i om mornarna "

Vaknade till alarmets dånande oljud. Stönade högt; av obehag, olust och hundra procent ren trötthet. Löste situationen med att stänga av den tickande bomben, gosa ner mig ännu lite djupare under täcket och stöna av välbehag för att sedan fortsätta med tidigare akrivitet; Sömn. Ha! Idag var en sådan dag när regnet smattrade mot rutan, då molnen döljde himlens nakenhet dagen i ända & då man funderade över huruvida det var en dålig vårdag, typisk höstdag eller svensk midsommar, tills man kom underfund med att både svar A, B och C var ett IG eller såkallat F. Ha. Dagen, som jag önskade var en ledig sådan, var det (kors i taket!) också. Har ägnat mig åt ungefär, precis, absolut; Ingenting, vilket just nu känns rätt värdelöst. Lyckades baka lite smaskigt bröd till kvällens middag, men mer än så verkade vara överkurs denna onsdag? Tur att torsdagen fortsätter i ledighetens tecken. Annars hade precis en ledig dag gått såkallat "förlorad" , big time... Fröken rastlös börjar nu, så smått, att klättra på väggarna. En dags stillasittande tar kol på mig. Vad nu det kan innebära? Jag vill så himla mycket, vill vill och återigen vill. Och jag måste bara ta klivet ut och förverkliga? Förverkliga för att föreviga? "Vaknade till alarmets dånande oljud. Stönade högt; av obehag, olust och hundra procent ren trötthet? Imorgon skall jag studsa upp. Av vällust och hundra procent ren energi. Hey! "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback