Stäng
RSS 2.0

14 februari / Happy Valentine;




. Valentines day . 
God morgon mina damer & herrar och välkomna till dagen då det säljs flest rosor på hela året. Ha! Jag tänkte arbeta mig igenom denna dag och sälja en mängd rosor, geléhjärtan och chokladgodis till diverse kvinnor och män, flickor och pojkar, barn och alla de där som innfinner sig under annan kategori? Vad anser ni om denna dag, egentligen? Mig kan man säkerligen kalla bitter då jag ofta säger ord som "jag gillar inte Valentines day...". Egentligen är det nog en slags "hat-kärlek" då romantik, visa uppskattning gentemot de man tycker om och diverse överraskningar bestämt faller mig i smaken, men här smyger sig det där lilla bittra "men'et" in emellan raderna för att följas av; 'Gör man ingenting för att visa uppskattning eller kärlek, överraskar spontant eller bjuder på härligheter annars, varför då springa och köpa en opersonlig chokladask i panik "bara för att" ?' Det är just där min allergiska reaktion bryter ut; när man panikhandlar något opersonligt "bara för att man SKA aka måste" utan eftertänksamhet och tanke. Godis i all ära, men för mig betyder inte ordspråket 'det är tanken som räknas' att man bara ska slänga fram något för att, utan verkligen att det är tanken som räknas. Så OM du nu är en av dem som faktiskt vill uppvakta någon kär vän, käresta, familjemedlem eller annan part - tänk en extra gång och flika in en tanke bakom din uppvaktning, något som symboliserar personen i fråga (om du redan känner denna!). Exempelvis vet jag att min mamma inte vill ha geléhjärtan men att hon älskar tulpaner, massage och att hon länge saknat en bra bok att läsa. Nog blir hon då mer glad av detta än en ask hjärtan även om det inte just hamnar i kärlekshyllan på Ica bland hjärtan och diverse röda ting? Ha. Lite så tänker jag. Jag anser absolut inte att man måste slänga ut pengar på denna dag, om man inte kan eller vill - visa lite extra omtanke genom handlingar & gör något extra för de Du tycker om? Det tycker jag. Sedan är det super trevligt med en god middag och mysigt sällskap, men de där "för att jag tror att jag måste" gåvorna som massproduceras, kan jag skippa denna dag, denna dag då det säljs flest rosor på hela året. Kanske är du en av dem som köper en, av mig? "Av och inte till" - Med lite sorgsen stämma och ett sting av sådan 'hat-kärlek'? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback