Stäng
RSS 2.0

3 mars / Lite hat & morgon happening?



 
 
/ En kär näringsbomb som dök upp ett flertal gånger förra veckan / 

Idag vaknade jag, och säkerligen ett flertal av er andra, upp till ett vinterland igen. "Helvete, fan, jag orkar inte" kanske var uttryck några av er känner igen i samband med detta? Det är nog inget emot vad min bror tänkte när jag stormade in 07.00 och hoppade i hans säng samtididgt som jag sjöng och levde rövare. Ha! Allt eller inget? Ska det vara så ska det? Och skall man vakna till snöyra kan man lika gärna vakna till det helvete jag orsakade också? Han var dock ur sängen illa kvickt och jag skulle därmed vilja kalla det effektivt. Dessutom kan man väl inte annat än att skratta åt ett sådant beteende, egentligen? Och vad är snön att tala om egentligen? Kan vi inte bara sluta leva på klyschor och väderhat och börja tala med varandra på riktigt? Det känns ibland som detta "väderhat" är ett påhitt för att kommunicera? Jag antar att det blir trevligare konversationer på varmare breddgrader i ett "jahopp, och idag skiner solen - igen!" . Ha. Det finns nog tusen anledningar att le i en värld där lite snöflingor är ett stort problem och en tyngd på axlarna? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback