Stäng
RSS 2.0

2 mars / Det där odugliga uttrycket & annat knasigt?

 
 
Ni vet ju att jag hatar ordet, men skall jag vara rolig nog att använda det skall det användas på rätt sätt i ett "i helgen har jag unnat mig". Vad då tänker någon frågandes och rynkar, om möjligt, ytterligare på ögonbrynen till ett "att jobba hela helgen, ta ett extra söndagspass när jag ändå var igång". Ha! Det är väl knappast vad den där mellanmjölkssvensson skulle använda det, ack så dåliga, ordet till? Och nog provocerar det alltid någon. Jag är dock helt enig med fröken Andersson när det gäller ordet och dess användande och jag gillar det liksom inte. Ni kan säkerligen hitta hennes välskrivna inlägg någonstans? Kanske har jag till och med skrivit om det förut? Nu var jag bara tvungen? Jag har unnat mig att arbeta extra, ta ett söndaspass á la dubbelt betalt. Unnat mig det för att jag vet att det tar mig närmare ett av alla mål? Mer pengar på kontot betyder mer kvalité snarast. Kanske redan nästa vecka? Definitivt i april då vi åker till Paris, Han och jag. Och när jag igår stämplade ut, sjönk ned i soffan under tystnad och lät kroppen vila kändes det inte alls så tokigt. Med världens, kanske, skönaste byxor som ni kan se ovan. De må vara uttjatade, en anledning till att jag var nära på att inte köpa dem. Dock blev jag övertalad och det är jag tacksam över. Det är som om kropp och själ njuter när det, otroligt, mjuka tyget smiter åt runt ben och rumpa? Ha. Ni som har en variant av dem vet vad jag talar om. Ni andra borde säkerligen ge dem en chans. Jag skulle inte säga att ni skall "unna er" ett par av dem. Ha! Hur ni använder ordet är liksom upp till Er - Den saken tänker jag inte tala om. Nu tänker jag istället slänga på mig kläder och bege mig på mer arbete. Helgen är slut och en ny vecka tar nu fart. Jag låter mig luras av namnet i kalendern, känner av måndagen trots att jag arbetat sedan i torsdags och inte alls känner någon skillnad? Så knasigt. Alltid knasigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback