Stäng
RSS 2.0

15 januari / ifrån hjärtat.

 
"Det finns en sorg i tanken på, som jag försöker att förtränga , 
Kan inte ens förmå mig att förstå

Av det som hänt finns spillror kvar, 

En flisa från det gågna?

Och det är inte endast vad vi väljer, som vi spar.
Rädslor av passerat, ofrivilligt leva kvar? 
-
Långsamt vaknar uns av förståelse till liv, 

Från minnen som vi formar?

Spillror blir till bitar, vi simpelt kasta bort 
Att ödsla energi, är livet allt för kort

"Men ändå finns en sorg i tanken på, den vill jag blint förtränga 
och
 sanning vilar tätt inpå, omöjlig att förvränga? "

/  

Det är nog när kroppen vilar som hjärnan tar sig friheter att skriva? Ogenomtänkt och rätt fult, oförståeligt på något vis? Men åtminstone rakt ifrån hjärtats arkiv. Jag undrar just hur mycket som får plats där inne, inuti. Att så stora känslor, ord, ryms på en sådan liten yta? Ha. "Lika luddigt som annars?"  Intill mitt söta armband som jag fick av världens finaste extra släktingar, min pojkväns morbror och fru <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback