Stäng
RSS 2.0

13 januari / Om att köpa framgång & ha allvarliga problem?

 
 
 
Jag har något förfärligt att tillkänna ge, skäms förskräckligt över tanken på? Den där insikten över att jag på riktigt känner lycka över att ha köpt på mig nya kläder. Ha! Ni vet den där känslan när man, som liten, vaknade dagen efter julafton och studsade upp för att, återigen, beundra och glatt leka med sina nya leksaker? (Jag förstår att det låter hemskt. Alla har givetvis inte den förmånen, men jag skriver utifrån mig och antar att ett fleral åtminstone kan relatera till detta oavsett om det gäller en badanka eller ett dataspel).  Ett sting av pirr, som påminner om detta, återkommer liksom ibland när jag, för första gången på länge, fyller på min garderob litegrann. Att helgens shopping dessutom var kap rakt igenom förstärker känslan en aning. Ett par Rönish tights och en Niké topp väntar nu på att jag skall droppa allt vad förkylning heter och fånga motivationen till att bli aktiv igen!  För de säger att man kan köpa en dos motivation i form av nya träningskläder? Kanske det. Jag känner mig åtminstone fräsh i dem. Men motivation tror jag främst kommer inifrån. Man måste vilja för att kunna? Ett uttryck en förkylning och dylikt enkelt raserar totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback