Stäng
RSS 2.0

10 januari / Utan klänning, inte naken?

 
 
 
/ Morgonens frukost som jag skall försöka bli bättre på att variera. Dubbel portion gröt med ägg och chokladcasein toppat med psyliumfrön, linfrön, chiafrön, pumpakärnor, kanel, kardemumma, gojibär, bananskivor, varma blåbär och hallon, ekologiskt nötsmör och till det keso, grapefrukt & kaffe. Ett vinnande koncept sju av sju dagar i veckan...Ha! /  

Funderade över ett ämne förbjudet att tala om. Vad? tänker du nyfiket medan skamsna förslag toppar listan intill, det ack så tråkiga svaret, "vädret". Jag undrar just hur ofta det talas i klyschor. För mig som arbetar inom handeln är svaret givet; alldeles för många. Just att tala i klyschor kan vara något utav det värsta, enligt mig. Ändå vill jag nu passa på att nämna det som toppar listan i ett "undrar hur vanligt det är att ha det som Vi, flera årstider under samma dygn?"  Dagen börjar med höst och övergår snart i vinter. Man vet liksom varken ut eller in. Kanske skall man köra på klänning och bara ben till kvällen, ifall att den där fantastiska "sommar"  också kikar förbi? Ha. Egentligen är det nog en och samma årstid året om. Höst med inslag av annat? Och samtidigt som jag försöker leva här och nu dagdrömmer jag ständigt om sol. Det kan inte vara sunt, att vara en sådan drömmare. "Vill bara ha min förbannade sol" sjunger Medina och jag är beredd att, ljudligt, sjunga med för full hals när refrängen återkommer med sin "...inte en dag har gått utan att jag tänkt på stränderna vi..." , ja ni vet. Otroligt värdelös text men, en ack så, bra beskrivning av känslorna som strömmar inom mig i detta nu. Nog brukar man vanligtvis relatera i kärleksbalader snarare än sommarplågor? Kanske för att vara klyschig men ändå bryta av någonstans på slutet? Ha.  "Utan klänning men definitivt inte naken". 

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Exakt! Tycker däremot träningen är lättare än kosten då jag är hemifrån från 07:00 till 17:00 oftast på vardagarna:/

2015-01-10 @ 18:48:38
URL: http://elinfrohms.blogg.se
Postat av: JENNYH - Mammablogg

Ser inte dåligt gott ut! :D

Svar: Vad kul att du tycker det :) supergott verkligen!! Testa om du inte redan gjort det förut:))
idaacarleborn.blogg.se

2015-01-11 @ 14:21:35
URL: http://jennyh.se/
Postat av: Sofie

Åh vad gott det ser ut!

2015-01-11 @ 19:55:43
URL: http://sofiewiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback