Stäng
RSS 2.0

7 februari / Inte tjugo längre.


/ från instragram @idaacarleborn /

"Det må vara tydligt. Det faktum att man inte längre är tjugo", tänkte jag för mig själv när jag igår snörade på mig ett par löparskor för att promenera till jobbet. Sunt förnuft? Kanske är det ett tecken? Att man på något vis blir lite klokare med åren? Åtminstone på vissa plan, ett i taget. För många är det säkerligen självklart, men den yngre versionen av mig hade prompt tagit heels att spatsera i. Men igår, då gick jag hellre stadigt. Dock med klackarna i väskan, så att jag direkt efter arbetet kunde klä mig ordentligt igen. Såklart? Det må vara en grej att bli lite klokare. Men så till den grad att man på heltid blir gammal, tråkig och slutar fräscha? NÄ. Sån tänker jag aldrig bli. Inte ens när tjugoett blivit hundra eller mer. Inte ens då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback