Stäng
RSS 2.0

18 februari / En ny händelse och ett hett tips för alla:





 
"Vi kan kalla det healthy protein smoothie så att alla vill testa, kaloribomb delux för att skrämma någon annan eller gainer för att karaktärisera?" Egentligen är det vad du gör det till och företagen som säljer på marknaden försöker alltid luras lite. Ni vet när det kallas en sak och innehåller cirkus 0,00001% av den varan namnet kommer av? He. Det gäller att vara lite kritisk och inte låta sig luras av rubriker.  Denna superfrukost får ni kalla vad ni vill. Jag väljer "fantastiskt god" . Blir du sugen? Fortsätt då att läsa längre ned.

Ovan ser ni en del av dagens supergoda frukost. Blev sugen på en matig smoothie bowl. Som jag nämnt tidigare är jag ingen smoothie-brud. Då jag själv äter och dricker i rekordfart vill jag gärna tugga min mat för att få en skymt av den och hinna njuta lite. Idag kände jag dock för en krämig smoothie och gjorde en twist av en gammal favorit. Den blev verkligen SÅ god. Otroligt krämig, söt och glassliknande. En riktig 10:a om ni frågar mig, vilket ni kanske inte gör men det är ju ändå jag som skriver? He.

Jag slänge ihop en frusen banan, frusna spenatblad (frös in dem i höstas för att de höll på att gå ut - perfekt idag), blåbär, avokado, ekologiskt jordnötssmör, raw kakao, stevia sötströ, kvarg och en skopa choklad protein ifrån Holistic. Körde detta några varv i min matberedare och toppade sedan med chia- och linfrön samt gojibär. Åt den med sked till det, saltare, ägget samt fröknäcket & en kopp te. Med en hårinpackning på huvudet och en nyduschad kropp. Behöver jag, återigen, säga att det smakade bra denna lillördag? Och nej skeptisker, spenaten och avokadon känner man igen smak av. Det ger snarare konsistens och "göms" bakom smakerna ifrån sötma av banan och stevia samt chokladsmaken ifrån kakao och proteinpulvret. Grym kombo! Perfekt för alla. Den morgontrötte som bör förbereda frukost kvällen innan, den som tycker att det är jobbigt att få i sig frukost, den som behöver mer frukt och grönt i vardagen, den som vill gå upp i vikt (ned eller stå still också såklart, men detta är ett enkelt sätt att få i sig mycket på liten yta), den som äter sin frukost på väg till jobbet, vill ha energi för dagen, den som vet med sig att den gärna äter för lite eller bara dem älskar glass, choklad eller smoothies - Ja, alla? He. Som för att svaluta som en av de där försäljarna? Men med ren ärlighet. Ikväll händer btw något spännande som ni skall få ta del av såsmåning om. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback