Stäng
RSS 2.0

28 oktober / Tisdagstipset;

 
 
Veckans tips, tisdagstipset; Ekologisk bönpasta ifrån Risienta. För alla pastaälskare och, okej, alla andra också; Pasta gjord på endast sojabönor. Konstigt tänker skeptikerna nu (såklart!) och rynkar förbryllat på näsan? Det gör jag åt dem och säger nu att denna pasta smakar "precis" som "vanlig" (?) pasta. Till och med min skeptiska man smaskade i sig och tyckte att den smakade utmärkt. Då är det toppbetyg, på riktigt, mina damer och herrar.

Denna pasta är alltså gjord på sojabönor och är därmed rik på vitaminer och mineraler. Dessutom håller man sig mätt längre då den är mycket rik på protein och fibrer. Win-win? Att den är naturligt glutenfri och ekoloiskt producerad ger den 10/10 ifrån min sida. Jag är egentligen ingen pastaälskare alls och eftersom jag på senare år upptäckt att jag inte tål gluten har det inte blivit pasta på länge, tills nu? Ovan ser ni den ihoprörd tillsammans med en klick kvarg, massor kryddor och ungsbakad torsk. En supergod kombination som jag valde att toppa med ketchup. Den funkade även utmärkt i samma kombination, fast med lax, och fungerar i all oändlighet. Exempelvis kyckling och krämig sås, kycklingwook eller kryddiga nötfärsburgare. Jag kommer att kombinera den i all oändlighet. Den finns även som spagetti. Perfekt! Till alla pastaälskare, glutenintoleranta, krångliga magar, hälsomedvetna. Till er som vill äta mer grönsaker, fylla kroppen med vitaminer, hålla er mätta längre (än med "vanlig" pasta) - ja, som sagt, för alla? Detta är tisdagstipset denna vecka. Vad tycker ni? Berätta gärna vad ni tyckte om ni testade. Jag skall slänga ihop den för Er i lite roligare kombinationer framöver. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

var kan man köpa den ?

2014-10-29 @ 07:51:09
Postat av: kmstyle

jag köpte bönpasta senast jag handlade, ska bli spännande att testa :)

Svar: Vad kul! Hoppas du gillar den lika mycket som jag:) verkligen jätte gott!
idaacarleborn.blogg.se

2014-11-01 @ 12:00:48
URL: http://kmstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback