Stäng
RSS 2.0

20 oktober / Tips, fuck & julbestyr ?

 
 
/ Ett snack ifrån gårdagen & boken "Äta träna leva" av Kristina Andersson & Erika Kits Gölevik / 

När jag var liten fick jag alltid en summa pengar att köpa julklappar för, till mamma och pappa. Då spatserade farmor och jag alltid arm i arm genom köpcentrumet och handlade ihop. Det var vår grej liksom, en slags tradition som följde mig upp i ålder fram tills hon blev sjuk (Fuck cancer, skriker mitt hjärta nu för full hals och jag flikar in ett "stöd cancerfoden" & ett "köp rosabandet"  innan jag sedan fortsätter att skriva som om ingenting har hänt). Jag brukade ofta göra så att jag köpte fina smycken till mamma. De jag själv ville ha eftersom jag då visste att jag fick lov att låna dem. Otroligt fult eller väldigt smart? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket av dessa jag bör skriva. Och varför berättar jag då detta? Jo, för att boken jag i slutet av sommaren köpte till min svärmor i present nu ligger hemma hos mig istället. Ha! Jag köpte något jag själv skulle vilja läsa och lånar nu? Inte min tanke, som när jag var liten, men så blev det och därför måste jag slå ett slag för denna bok. Wow! Alla över 18 år borde läsa den. För er som inte vet vilka dessa damer är kan ni googla deras namn. Kristina Andersson är ett känt ansikte från bland annat olika program på tv4, har magisterexamen i nutrition, läst biomedicinarprogrammet samt funktionell träning och är marknadsekonom.Hej Cool tjej (läs: Fantastisk kvinna!). Hon har lite koll kan man säga och står för hälsa baserat på hur vi faktiskt fungerar och kommer med fantastisk faka, nyttig för alla. Lite biologilektion helt enkelt? Jag har endast tagit mig en bit in i delen "Äta" och kan ännu inte tala för de andra delarna, men hittils; Bam. Ni som är intresserade av hälsa, en frisk kropp, ett långt, välmående liv eller er själva; Köp, låna, läs eller ge bort till någon ni bryr er om. Jag själv skrev ett kort med en dikt om min svärmor, till henne. Jag beställde boken på bokaffären och lät svärmor få sms-avin utan att veta vad hon skulle hämta ut. Därefter fick hon hämta ut den present jag låtit butiken slå in. småkul grej? He. Mycket roligare än ett presentkort (enligt min mening) om inte personen ifråga verkligen önskat sig något specifikt. Har ni börjat fundera på julklappar än? Jag själv är SÅ sugen på jul och allt vad det innebär, däribland julhandeln, rim & klappinslagning. Ha. Avslutar nu med ett citat ifrån boken i ett "Du blir inte tjock av skärpmat förs du äter för mycket av det. Däremot kan du bli sjuk av skräp innan du blir tjock" . - Tänkvärt för många, allrahelst de som tycker att smala individer dock kan leva på hel- och halvfabrikat, karamellkungen och socker utan att hälsan påverkas, då de är smala (jag själv som liten & tonåring!) ? Fel, fel . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback