Stäng
RSS 2.0

17 oktober / Utan att attraheras?



 
 

Och jag avskyr klyschorna, de citat alla citerar, texter som inte är mina egna; ord som tagits ifrån någon annan för att användas som egna? Ändå kan jag älska klyschiga handlingar på vissa nivåer och inte minst typiskt mysande. Jag har de senaste veckorna haft en djup och innerlig längtan efter jul. Definitivt inte efter vinter och kyla men efter julen i sig. Kanske för att jag inte fattat tycke för den period som tar vid när värmen lagt sig och löven gulnat? Kanske för att jag älskar just advent och allt som hör till? Vem vet. Just därför har jag valt att tända mängder med ljus om dagarna medan röster ifrån Nielsen och c/o fyllt rummen med skönsång och hjärtat med en barnslig längtan i form av julmusik. Det suckas och himlas med ögonen? Men jag låter det inte slå ner mig, vacklar inte ens till. Jag är nog van. Ha! Och just denna period tycker jag att vi skall passa på; Förgyll varje morgon med tända ljus, stora, smaskiga frukostar och lugn och ro - Kliv upp lite tidigare för att njuta. Läs otaliga nummer av modetidningar och inspireras av kakigrönt, kappor och höga stövlar. Ta lugna promenader och lyssna till lövens prasslande under fötterna. Drick varmt, mys mycket, lyssna på julmusik om du älskar julen, den är ändå så kort. Boka in roliga små händelser och njut av den årstid, jag egentligen anser att, man inte kan njuta av. Kolla på dagens frukost ovan och slås av tanken att hösten är rätt vacker ändå? "Man behöver inte älska det som är vackert. Ibland kan man tycka att något är vackert, konstatera, utan att attraheras - Så känner jag nog för dig, höst. Du är attraktiv men attraherar inte mig". För att avsluta med något som kan tyckas klyschigt. Klyschigt med egna ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback