Stäng
RSS 2.0

13 oktober / Te Amo.

 
 
Flackar med blicken, kan inte förmå mig att släppa? Vill men vill ändå inte. Villrådighet, osäkerhet, separationsångest? Tre fula ord, egenskaper, som samtidigt försöker ta övertaget över en liten kropp? En snabbt blick bort, ett evigt kastande över axeln. Som ett slags farväl? Och till en glödande blick, fylld av lust, skriker hjärtat sig hest av vilja, emot hjärnans lugna argumenterande. Och du ser hennes rygg när hon vänder och går. När hon lämnar dig kvar, till ingenting. "Definitivt inte oberörd, men utan dess vetskap". För det sägs att man skall följa sitt hjärta men jag tror att det naiva hjärta, fyllt av kärlek och lust, av galenskap och avsaknad av eftertänksamhet inte alltid är pålitligt nog? Ibland måste hjärnans visa ord få vara lag? Ha. Som för att förstora något litet. För att få skriva?

Jag höll ett krampaktigt om ett par fantastiska stövlar i skinn medan mamma promotade med vackra adjektiv och ett "Go girl" - Ha. Ändå valde jag att låta dem vara. Att köra på dessa enkelheter som kostade en femtedel av de andra. Budget vs lyx, där budget slutligen segrade. Istället fick jag jeans, byxor, blusar, underkläder och dessa till samma pris? Win-win. Dagens livssituation har inte plats för Er. Jag måste inse det. Sluta tänka "för att jag kan" och börja tänka? Ha. Te Amo, kanske inte bokstavligt men märket. 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vart har du köpt skorna?

Svar: De kommer ifrån Scorett :)
idaacarleborn.blogg.se

2014-10-16 @ 18:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback