Stäng
RSS 2.0

5 november / Chokladfyllda pannkakor;



 
Att fota i höstmörkret fungerar tyvärr inget bra alls. Bilderna ger inte riktigt min magiska pannkaksfrukost rättvisa, men att chokladfyllda pannkakor inte är fy skam kan jag lovorda. Fyllde mina tunna pannkakor med två olika sorters chokladfyllning och toppade med sötströ, tre olika sorters fröer, kokos samt granatäpplekärnor. Nom! Helt klart en toppenstart på en ledig dag. Vill ni testa själva? Receptet finns i arkivet men då min blogg inte är riktigt exemplarisk att bläddra i ger jag det ännu en gång. Bloggen kommer dock att genomgå en stor förändring framöver. Men tills dess; 

Pannkakor ca 5-6 st tunna: 1dl keso / 1 ägg / 3 äggvitor / 0,75 msk fiberhusk / 0,5dl valfri mjölk / 1 tsk matfett (till stekning). Mixa keson slät och mixa sedan ned övriga ingredienser. Stek på medelhög värme och vänd när de börjat bubbla. Tänk på att fiberhusken får smeten att tjockna en aning efterhand vilket innebär att du eventuellt måste tillsätta mer vätska / vara lite rapp vid stekningen. 

Chokladsås 1: 0,25 avokado / en bit banan / 1 msk raw kakao / 1 msk nötsmör / 1 skvätt valfri mjölk 
Mosa avokado med banan och rör sedan ned de andra ingredienserna . 

Chokladsås 2: 1 skopa casein ihoprört med mandelmjölk. 

Toppa med fröer, kokos, bär och frukt och njut. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback