Stäng
RSS 2.0

30 november / "Jag vill alltid älska dig?"

 
 
 
 

Sista november, första advent - Ett avslut och en början blev precis synonymer, knasigt? Idag har jag glidigt omkring mellan fyra väggar, bland tända ljus och fikabröd medan julmusik, ständigt, skrålat på repeat. Ett flertal "Oh holy night"  tätt följd av diverse klassiker kombinerade med de där nya, oseriösare, melodierna. Och flickan i mig klappar förtjust i händerna medan doften av vörtbröd sprider sig i köket. Herregud! Det enda jag vill är att planera in julmys på julmys med mina käraste samt plocka fram avsnitt av Sunes Jul, Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös, mina absoluta julfavoriter. Ha! Jag är nog inte klok. Ändå tänker jag inte påstå att jag vill vara det heller. För nog nickar hon jakande när orden "Tomten jag vill ha en riktig jul. En sån som man har, när man är liten..." ännu en gång studsar mellan väggarna. Och jag tänker för mig själv att ett avslut och en början kanske kan vara synonymer, trots att det låter motsägelsefullt? För trots att jag är i början av vuxenlivet väcker denna tid på året liv i barnet i mig. Hej & välkommen första advent , julen - Jag vill alltid älska dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback