Stäng
RSS 2.0

19 november / En dålig idé ?

 
"Det är säker en dålig idé" är orden som slår mig denna morgon när mitt hjärta slår ett extra slag för de röda rosorna intill utsmyckningar i guld. Den där tanken om att jag kanske skulle slå på stort och ta på mig en röd klänning på julafton detta år maler i bakhuvudet och tankarna åt tanken ser ni i mening nummer ett.  Jag har aldrig gillat rött, passar inte i rött och tycker inte att färgen är speciellt stilfull. Ändå är tanken om en röd julaftonsoutfit där och frestar mig kontinuerligt? Konstigt. Dock får röda rosor mig att smälta på sekunden, och detaljer i rött? Dem kan jag liksom leva med. Kanske även en klänning? I fantasin verkar det så. Jag undrar just varför man ibland tar dåliga beslut medvetet? Det är ännu inte fastslaget, men kanske blir morgondagen dagen då jag gör det? Jag tänkte nämligen statsspatsera lite i en större stad med förhoppningen om att få med mig några plagg hem till diverse julfrianden. Hur det går återstår att se. " Och röster som "det är en dålig idé"  spelandes på repeat skärmar hon av och struntar blankt i? Kära nån. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback