Stäng
RSS 2.0

16 november / Four weekend pics.

Fyra bilder ifrån helgens mysande; Bjöd på långfrukost & blev själv bjuden på min favoritmat /

"Ta mig" är orden jag tänker starta nästa mening med och jag fnissar lite som en fjortonåring (autch?) åt mig själv, för hur kul är inte sex, och fortsätter i ett "ta mig med en nypa salt" nu. Ha! Jag skulle ju börja skriva ner tankarna när de når mig, för att minnas och dela med Er. Därav uppkom en "like / un-like list" med små, befängda, saker i vardagen. Ha. Se men lär definitivt inte? Jag är dock inte en person som stör mig på småsaker. Jag bryr mig inte om hur andra lever, lär eller om någons hår hänger fel. Detta är som sagt små saker med en underton av ironi men ja, såklart också sanning. 

Un-like: 
- Viskningar / Jag tål inte när någon viskar till mig. Jag blir äcklad. Det smaskande ljudet i mitt öra. Kräks!
- Torra läppar och/eller händer. Dessa fnasiga vinterläpparna klär liksom ingen. Inte mig, inte dig. Ha.
- Gamla gubbar som enbart är på gymmet för att sitta still och glo när man knäböjer. No gains på det! 
- Rökning. All year round un-like. Kan någon komma med ett enda argument för rökning? Nej. 
- Att dagarna är grå från morgon till kväll. Jag behöver vitamin D - Tack. 

Like:
- Tända ljus! Vid alla måltider, när jag fixar mig, på jobbet, på kvällen? Mys-delux enligt mig.
- Mitt nya solpuder ifrån Lumene. Räddar mitt vinterbleka ansikte lite och ser naturligt ut. Tummen upp.
- Choklad. Till varje måltid? Ha. Vad vore livet utan choklad? Kanske något under föregående kategori?
- Moroccanoil. Mitt hår tackar för all vård det kan få denna mörka, torra tid av året. Tack & (jul)bock . 
- Att det lider (vilket ordval - ha!) mot jul. Julfest, mys, firanden & bakande. Nyår & skidåkning? JA. 
- Närhet. Mysa, mysa, mysa, denna tid på året. Över ett bad, bubbel eller framför en film? Yes.
- Grönkålschips. Mitt nya lunch- och middagstillbehörs beroende. SÅ enkelt att göra, SÅ smaskigt att äta.
- Ed Sheerans "I'm a mess" - Jag ryser av lycka när jag vrålar med i refrängen. Måste-sjunga-mer! 
- Instagram. Jag älskar att inspireras av vackra bilder av olika slag, se vad vänner har för sig etc. 

Helgens flin: Hörde en tjej berätta om en annan tjej som klädde på sig allt på överkroppen, innan hon började med underkroppen, i ett omklädningsrum. Vem gör så? Jag skulle dö av skratt om jag var närvarande i en sådan sits och/eller såg någon strippa så. Vad säger ni? Hur knasigt? Lägger till den roliga händelsen på min like-list och avslutar därefter med ett leende. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback