Stäng
RSS 2.0

15 november / Pre-christmas?



/ En drös, enligt mig, fina klänningar / Perfekta till julfesten med jobbet, sittningen eller nyår. De enklare varianterna passar även perfekt till julafton. Åtminstone vill inte jag klä mig party-sexigt där och då. En ren paljettblåsa hör inte riktigt hemma på mitt julaftonsfirande med släkten. He! Men gör det de på ditt - Kör! /

Har ni fått några inbjudningar till diverse sittningar, julbord, fester eller middagar än? Det har jag och därmed har även klickandet efter klänning påbörjats. Jag har ännu inte beställt någon men tycker att de ovan är goda kandidater. Först ut är festande om två veckor och sist ut nyår? Däremellan skall, bland annat, även julafton och juldagen klämmas in. Antingen handlar man hej-vilt till diverse kvällar och tänker inte på pengarna eller så har man anledning att spara en slant? För att man vill handla smart, studerar, prioriterar annorlunda eller dylikt? Oavsett anledning skulle jag i så fall satsa på en väldigt enkel klänning som man enkelt, med små medel, kan förändra. Antingen genom att fästa en brosch, rosett/spänne eller liknande vid ena axelbandet eller i en djup rygg. Annars genom att ha en helt annan färg på läpparna/ köra utsläppt hår vid ena tillfället, uppsatt vid andra /  maffiga vs enkla smycken till eller exempelvis en blazer till vid ett tillfälle och utan vid ett annat. Att satsa på en (svart!) basklänning med skön passform som man verkligen trivs i är verkligen en investering. Kanske låter klänningar uppåt tusenlappen och däröver dyrt men när du lyckats använda den på diverse middagar, julaftonsfiranden, tillställningar som bröllop, tråkigheter som begravningar eller en konfirmation, en sommarkväll vid grillbuffén och med strumpbyxor och kofta på uteservering på sensommaren har du snart sparat pengar snarare än på de där förbrukningsplaggen som man köper i förbifarten, använder en gång, hatar lite och låter hänga. "Been threre, done that" och kommer säkerligen göra om samma misstag flera gånger i livet. Egentligen behöver inte den perfekta, användbara klänningen vara speciellt dyr. Vad jag menar är att, om den är dyr kan den ändå vara ett smartare köp. Ovan samlade jag både bas och de där "one-night-out" klänningarna. Låt se om någon ovan blir min framöver. Jag har ju egentligen några svarta att pryda om, egentligen? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback