Stäng
RSS 2.0

9 maj / Student 2.0.





 
 Två år har snart passerat, två hela år, sedan jag skrek mig hes i min vita mössa. Med champange i magen, i handen och i håret? Hoppade, dansade, skrek och grät på en och samma gång; Främst av ren och skör lycka men också med en smula sorg, sorgen av att inse att "this is it". Skulle verkligen vilja uppleva mina baler, studentveckan och studentdagen igen då dessa dagar är några av de absolut roligaste dagarna i mitt liv. Så till er som ännu inte varit där; Njut av varje sekund, missa inte en enda kväll - skratta, dansa & njut till tusen! För när allt kommer omkring så är detta verkligen "it"?

Inför studenten skall det också fixas diverse praktiska saker. Exempelvis kläder, skor och nte syns igenom den vita skapelsen. Det skulle ordnas smink, frisyr skulle bestämmas och att den där klänningen skulle vara såkallat "vit-vit" för att matcha mössan och inte riskera att se smutsig ut på bild var ytterst viktigt. Att jag skulle gått in mina nya heels på 15cm innan denna dag hade jag dock missat helt (tänk på det!) och fötterna blödde innan utspringet. Ha! Enligt mig är en vit klänning det självklara valet, men vill man varken bära klänning eller vitt anser jag att man inte skall göra det. Det är Du som skall känna sig bekväm, vackrast i världen och härlig denna dag, ingen annan. Dock väljer jag att slänga upp ett gäng vita skönheter denna dag tillsammans med lite egen studentanda. Vad passar väl bättre denna vår än att köra på den, enligt mig, bästa trenden av dem alla; nude. Vitt med vitt, nude-färgade naglar som går åt persika eller rosa, naturligt sminkad med en extra fokus på ögat. En clutch i något som liknar vitt & heels som kommer sitta som en smäck även till de vita jeansen och vackra sommarklänningarna även senare? Själv tycker jag att modellen på klänningen är det allra viktigaste. Att ha en klänning som man känner sig bekväm i och som man kan hoppa och studsa i utan att en tutte trillar ut, kikar fram eller att man ständigt måste dra i en del av klädseln för att den skall sitta bra. För hur  roligt är det när fokus ligger på oro av klädseln snarare än att ha roligt? 

Jag tycker att utbudet av vita skapelser är otroligt dåligt i butikerna. Dock finns en mängd skönheter, på nätet, om man lägger ner en timma eller två på att söka ordentligt. Och vill man inte lägga ner en förmögenhet finns antingen vita basicklänningar tillgängliga för en billig peng på de stora kedjorna. Säkerligen finns det även någon i din närhet som har en vit klänning att låna ut denna dag? Våga fråga! Detta kan bli precis hur dyrt eller billigt som helst; Men att vara ute i god tid är en fördel. Mitt största "no-no" var definitivt att ha en likadan klänning som någon av de andra, vilket jag lyckades med. Skulle man dock ha det, så varför inte ändra någon detalj? Addera en detalj, sy upp, sy om, ta bort en blomma etc? Små detaljer gör ju så mycket. Att ex köpa små hårspännen med vita rosor på H&M för att sy dit intill en öppen rygg skulle enligt mig vara hur fint som helst. En hundralapp extra till den där enkla klänningen & ingen människa ser ut som du på Din dag?

Skulle som sagt "döda" för att uppleva detta igen, som ni kanske kan ana? He. Och skulle jag, vet ni nu hur jag skulle se ut. Nude men inte naken? Ungefär. Med enkelhet, vit-vit & små delatjer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback