Stäng
RSS 2.0

7 maj / Hennes hatobjekt & allmän luddighet?




 
"When life gives you lemons...? " 
Ibland önskar jag nog att jag var en katt. Jag som avskyr katter, och ändå vill jag vara en? Konstigt, oförståeligt och otroligt luddigt? Ibland känner jag bara att jag skulle behöva alla de där nio liven för att hinna leva, hinna gå alla de vägar jag vill gå. Det finns så mycket jag vill göra i mitt liv, ändå står jag bara här och trampar på en och samma gräsplätt tills det blir gegga under fötterna och jag sjunker ännu lite djupare? Som när vi sprang i vattenspridaren på somrarna; sprang och hoppade på exakt samma gräsplätt så många gånger att den tillslut försvann.Tills pölar av lera bildades under våra fötter och skvätte upp över benen var gång vi tog ett skutt? Ha. När vi hoppade snabbt igenom det iskalla vattnet med ett tjut och kände hur det ett sting av panik ilade genom kroppen tillsammans med någons slags skräckblandad förtjusning? "För att gräset var grönare på andra sidan tills det att vi besökt den så många gånger att den mörknade, tills dess grönska avvek och det bruna, trista tog vid? För kanske är det så det är? Allting blir liksom till vardag, förr eller senare? Och det där gräset som alltid tycks vara grönare på andra sidan får en annan nyans vid närmare anblick? Kanske. 

Ändå önskar jag nog att jag var en katt. En katt med nio liv och miljoner möjligheter istället för de tusen jag faktiskt redan har? Ha. Kanske skulle jag då slippa trampa på samma gräsplätt om och om igen, istället hoppa med skräckblandad förtjusning och ett tjut - våga; För att jag vet att det finns fler chanser när det går snett? Att det finns nya gräsplättar att trampa på, grönska att upptäcka, grönska att avverka? "Och fast hon avskyr katter, vill hon ändå vara en? Konstigt, oförståeligt och otroligt luddigt? Precis som vanligt". Cause; "When life gives you lemons...Squeeze them?" 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

SV: jag är lat så jag länkar till din fråga :P http://jossan.shapemeup.se/2013/11/23/recept-kvallsmal/ det jag äter till kvällsmål är caseinpudding (casein/mandelmjölk) eller casein mugcake! :) hittar du inte receptet eller undrar mer är det bara att du frågar :)

2014-05-09 @ 07:15:41
URL: http://jossan.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback