Stäng
RSS 2.0

7 mars / Låt oss prata porr;





- "Nämen oj, är du sjuk?"  frågas det ideligen och jag skruvar mig i ett nekande "Nej, idag har jag bara dragit till med en porrig fredagsröst för att liva upp det hela lite?" He. Inte riktigt. Efter femtioelva motgångar med diverse halsont, magproblem, hälproblem, knäproblem kom en stäckning i låret följt av halsont och dagens surprise, "bortappad röst garnerad med en underbar förkylning á la Ida" - Hej och välkommen. Här skulle ett klyshigt "woopa"  även kunna följa men då jag aldrig fallit för det uttrycket, sparar jag mig, och låter istället den där tystnaden tala tillsammans med himlande ögon och en djup suck. Det är liksom inte hela världen, inget av det. Ändå förstör det den där vardagen, håller mig borta från sysslor jag älskar och framsteg jag vill ta. 'Varför jag?' fullkomligt skriker hjärtat frågande ena sekunden medan mitt undermedvetna, i nästa stund, irriterat ryter tillbaka om diverse livssituationer som är SÅ mycket värre och som samtidigt får mig att se allmänt dum ut. Ungefär lika dum som jag idag lät porrig och som gav diverse omgivning ett gott skratt. Härligt om denna förkylning åtminstone kan förlänga någons liv? Ha. Efter dagens härligheter myste jag ner mig med en supergod pizza följt av detta i soffan. Inte illa alls. 

Färska jordgubbar, bladningen choklad, nöt & gojibär och så lite chokladbollar intill. 
Jag fullkomligt hatar ordet "nyttigt", för vad är egentligen det? Ingenting kan vara direkt nyttigt eller onyttigt i sig. Det handlar om helhet, mängd & sätt att leva - om individualltiet, men att säga att detta var ett bra kvällssnack med grymt innehåll måste jag ändå för att väcka lite intresse i stugorna. För vem vill inte kunna äta chokladbollar till exmeplvis frukost (eller som nu kvällsmål) och samtidigt boosta kroppen? Jag skulle skrika "JAG" om jag kunde, men då rösten inte riktigt bär denna kväll följer tystnaden & ett evigt nickande till svar. Men inte fan är jag sjuk, det är nog bara en porrig fredagsröst hon dragit till med...'Våga vägra?'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback