Stäng
RSS 2.0

18 mars / 'Ett sätt att dö på?'


"Har ni hört om damen som frös ihjäl en sen mars kväll enbart för att hon körde kjol och bara ben på svensk mark?" Inte jag heller, och just därför spatserade jag i klackar mot trägolv dennna kväll? Ha. Matchade min nya kjol med en stram toffs och heels, eller för att skippa försköning; Provade en nyhet tillsammans med dagens flottiga ruffs som fästes i en svans tillsammans med torrschampoo, samt bleka ben? 'Den ljuva sanningen'.

Igår klämde mamma ur sig "Andas de där två aldrig? De pratar ju precis hela tiden" när vi lyssnade på ett poddavsnitt, och jag kan inte låta bli att skratta. Jag undrar just hur många som tänker i samma banor, angående damen själv, egentligen. För nog pratar jag konstant, om precis allting? Och när jag saknar sällskap formas poddavsnitt, dikter och noveller i mitt huvud. Ni skulle bara höra vilka disskutioner som försigår. Lyckades på cupen låta orden "Detta samtal skulle kunna blivit en otrolig podd, OM jag haft någon att diskutera med vill säga" under ett telefonsamtal igår. Kände direkt hur en frågande blick slog emot min trumhinna genom luren, och påminde mig om min klumpighet - min avsaknad av eftertänksamhet men ren och skör ärlighet. "Om jag haft någon att diskutera med?" Ha. Men det är väl just precis där som andningsfrågan faller in mellan raderna. Jag kör ett race med mig själv ibland. Frågar och diskuterar lite för att slutligen svara själv? "Andas hon aldrig, tänker ni" För inte har vi hört om damen som frös ihjäl i kjol, men säkerligen om hon som dog av att sluta andas?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var är kjolen ifrån? :)

Svar: Den kommer ifrån Zara :)
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-19 @ 06:53:54
Postat av: Lisa Radojewska

sV; Ja suopergott! älskar pannkakor!
Kram

Svar: Jag också. Världens bästa rätt:) kram
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-19 @ 09:16:07
URL: http://raawhr.blogg.se/
Postat av: Julia

Vart är kjolen ifrån?

Svar: Den kommer ifrån Zara! :)
idaacarleborn.blogg.se

2014-10-19 @ 11:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback