Stäng
RSS 2.0

13 mars / "Om jag levde någonannastans" ;






I min hemstad och närliggande storstad kan jag strosa både ett och hundra varv, vända och vrida på plagg, grina lite illa, hinna känna irritation, ta ett varv till och sedan åka hem igen; utan ett enda plagg i behåll. Sedan kliver man in på Zara, vilket inte finns närmare än just Stockholm och Göteborg, och ser diverse underbara kreationer i alla riktningar. Med en obegränsad ekonomi samt att jag inte skulle till London om mindre än två veckor hade jag kommit hem med en mängd plagg, utan tvekan. Nu fick jag tänka mig för lite med tanke på kommande resa och det faktum att jag faktiskt ska handla det jag behöver snarare än "vill ha". För nog vill man ha mycket och 'mycket vill ha mer'? Bland annat dessa skönheter slank ner i en brun pappåse. Det tog mig cirka fem minuter att samla cirkus tio plagg på armen och hoppa in i hytten. Fem minuter gentemot de där hundra varven - "Jag skulle vara så fin om jag levde någonannstans" . 

Kommentarer
Postat av: F R I D A - M A R I A

Så fina blusar! Är jag lite avundsjuk? Ohja. Haha!

Svar: Åh, tusen tack :) haha vad gullig du är!!
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-14 @ 18:12:59
URL: http://frida-maria.com
Postat av: Klara

Såå fina blusar!! :) Läste att du ska till London snart? Det är verkligen underbart där! Tvivlar inte på att du kommer få en helt fantastisk resa :)
Har en fråga angående det.

Jag ska nämligen på en weekend snart och reser med ryan air, och har då valt att endast resa med handbagage på 10 kg (hjälp!) plus handväska på 5 kg.
Hur skulle du packa och VAD skulle du ta med? Vill liksom inte ta med för mycket för vill ju få plats med min shopping! :)

Svar: Tusen tack!! Vad kul att du tycker det:)
Ja det stämmer bra! Ska bli superkul.

Hm. Då jag inte vet vart du ska (klimat etc?) och om du ska ut & dansa också eller så, är det lite klurigt men överlag skulle jag åka i bra basplagg som sedan kan kombinera med andra få plagg i väskan & enkelt omvandla till ex resturang- eller partylook. Ex ett par byxor som du kan matcha med finare topp samt klackar för utgång senare :)
Jag skulle även se till att köra lotions, duschprylar etc i små burkar (Apoteket har sådana som man köper för att fylla på. Super smidigt. Tar varken vikt eller plats!). Dessa kan du även kasta inför hemresa och spara vikt när du shoppat.

Viktigast är ju pass, biljetter , pengar, mobil & laddare :) det enda man egentligen behöver utöver är ju underkläder & något enkelt ombyte :) att packa med en tom vattenflaska att fylla, ladda med proteinbars i handväskan för bättre shoppinghumör & tuggummi och nässpray till flyg. Hehe!

Packa vätskan i 10kg & se till att du kan slänga det mesta där inför hemresan, tänk på vad du verkligen behöver och ha det superkul!! De där femtioelva topparna man ofta packar används ju sällan. Tänk ut outfits innan, tänk smart och ta inte med något som inte ingår där:) ett tips är ju även att ex ha på sig ett tungt halsband som man vill packa med sig, så Slipper det ta vikt. Hoppas du får det fantastiskt! Kram
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-16 @ 17:30:48
Postat av: Klara

Tack snälla för svaret! :) jag ska åka på en weekend med min sambo så det blir ingen direkt utgång utan mer sightseeing, shopping och resturang besök! :) Det är en storstad med lite varmare än Sverige :) Har så svårt att bestämma skor och vill ta med mig så lite kläder som möjligt men som passar till mycket! :)

Svar: Ingen fara:) bara kul att du frågade!
Låter super härligt. Just skor tycker jag är den svåraste delen då ett par rejäla klackar väger en del. Eftersom jag är en "klacktjej" vill jag gärna få med ett par till middagarna. Jag tänker åka i mina sköna asics som passar fötterna för 10h's shopping och packa med ett par svarta klackar för finare tillfällen, vilka också matchar alla tänkbara outfits. Dessutom kanske man lyckas hitta ett par skor eller två:)
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-17 @ 19:22:26
Postat av: Klara

Skulle verkligen vara jättejätte uppskattat och framförallt ROLIGT :) om du kunde visa lite vad du packar och hur, men framför allt vad du shoppar så man kanske kan få lite inspiration! :)

Svar: Vad kul att du tycker det! Det ska jag fixa! Lite packning innan & förhoppningsvis härliga shoppingtips och plagg på hemmaplan :)
idaacarleborn.blogg.se

2014-03-19 @ 21:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback