Stäng
RSS 2.0

18 juni / 'Nu är hon fast' ?

 
 
 
Idag är det sista dagen på sommaren? Norrmännen sviker i ett utlovande om att kommande dagar blir kyligare. Ikke morsamt och inget damen själv utropar några "tusen takk" till? He. Vad hon dock hojtar om är gårdagens härlighet. Mötte upp en väldigt fin dam för kvällsdate igår och fick i samma veva pappret med orden "fast anställning" intucket under näsan. Kul! Blev så glad att jag inte förstod var på detta papper, som alltid ser likadant ut, jag skulle underteckna med namn. Kanske infann jag mig just under det norska "YR" i denna stund? Dock med sin svenska betydelse. Ha! Imorgon råder midsommarhandeln och jag skall givetvis vara där för att sälja de där obligatoriska godsakerna. Nu trodde ni kanske, av beskrivningen att döma, att hon arbetar på Systembolaget? Icke och ikke. Men för er som vet; Kika in för allt det där, trängs lite och gör mig sällskap. Jag tänker nog försöka piffa till den där dagen med lite lockar och blommor i håret - "Som för att göra det bästa av situationen?" 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback