Stäng
RSS 2.0

10 juli / After beach?

 
 
 
Prick klockan fjorton stämplades det ut. Kläder kastades av i en väldig fart medan ägodelar flög och bikinin drogs på, redo för avfärd. Vi packade bilen med solstolar, sommarmat och härligheter och styrde sedan stegen (läs: bilen) raka vägen, iväg, för en dag på stranden. Med olja på magen, melon i handen och en världsfin tjej bredvid hade jag en superhärlig eftermiddag och kväll. Och medan sanden kilade sig in mellan tårna där vi gick vid strandkanten kunde jag känna det där hjärtat dra en djup suck av välbehag, slå ett extra slag och i samma stund  skicka signaler som skrikande  "Hallå sommar" till den där hjärnan som sägs finnas där någonstans. Klockan hann springa förbi "middag" innan solen bestämde sig för att ta en paus och vi för att haka på. En rättvisare version av de där pannkakorna jag igår försökte mig på, blev kvällens sena middag. Det är alltså såhär pannkakor ser ut när de blir pannkakor och inte pannkaka? Ha. En lite bättre dag, med ett lite bättre resultat än igår? Definitivt. Och morgondagen? Den spenderas i en annan del av Sverige. Let's go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback