Stäng
RSS 2.0

1 juli / Kvällsord;

"Ibland kollar man tillbaka och tänker att 'sådär vill jag vara igen'. Man kanske tror att man minns något, att 'bara jag har den längden på håret igen', 'den typen av kläder', 'gör si eller gör så', kommer allting vara precis Så och jag kommer ha samma känsla i kroppen? Det är inte sant. Det var inte den där extra centimetern på håret eller de där byxorna du kom i som gav dig din utstrålning och din glädje. Det var inte det som förgyllde ditt liv. Det var den siutation du befann dig i där och då som gjorde dig lycklig. Det där andra råkade bara befinna sig på samma plats, vid samma tidpunkt". 

Så till alla er som strävar efter att bli vad ni en gång var. Sluta med det - det kommer inte att göra Er lyckligare. Jag tror att det är lite som att resa tillbaka till en plats Du en gång hade en fantastisk tid på. Kanske blir du besviken? För kanske är inte det där hotellet detsamma när du anländer ensam, som när du befann dig där nykär en härlig sommarnatt med din partner. Det kanske inte var hotellet som var fantastiskt? 

Det är dumt att blicka bakåt. Sträva bakåt. "Jag skall spara ut mitt hår till vad det var då - då kommer jag vara snygg", jag skall ha samma vikt som jag hade -94 eller samma jeans som jag hade -86? För att Du var lycklig då? För att en specifik sak är vad du assosserar den där lyckan med? Vad gjorde dig egentligen lycklig då, var befann du dig i livet och vad har hänt sedan dess? Man kan liksom inte alltid vara densamma. Man kan inte ha samma struktur på livet, alltid. Femton som tjugofem som femtio? Det fungerar nog inte alls, om vi tänker efter?

Jag tror att det är när man lyfter huvudet och blickar framåt snarare än i backspegeln, med en glimt i ögat och realism i sinnet, som man kan finna sig själv och hitta sin väg till lycka och framgång. Släng byxorna om du inte kommer i dem längre - Du är äldre, mognare, kanske tränar mer/mindre, arbetar med något annat eller fått barn? Klipp håret som det passar dig idag - Ditt hår kanske förändrat sturktur, färg, kvalité sedan det där året? Klä dig för dig själv och den du blivit - Du kanske är en mogen 25:a snarare än den där nyblivna gymnasieeleven? 'För ibland kollar man tillbaka och tänker att 'sådär vill jag vara igen'. Man kanske tror att allting ordnar sig 'bara man...' och jag tror det jag med. Att det ordnar sig; Bara du strävar framåt efter nya förutsättningar snarare än bakåt efter gamla erfaranheter. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback