Stäng
RSS 2.0

26 februari / 'För att det är lördag idag;'


Startade morgonen med en date med min allra bästa vän & fortsatte precis med lite frukostmys framför tv:n. Fantastisk start på denna lördag aka 'lillördag'? He. På bilderna ovan skådar ni dagens frukost; Kesoplättar toppade med hallon, keso, nötsmör, kanel, gojibär och linfrön. Helt otroligt gott och enkelt. Och nog var det första gången jag testade detta plättrecept - dock inte sista, vilket ni kanske kan tänka er av bilderna att döma? 

För en fantastisk frukost: Använd en stavmixer och mixa (för ca 4-5plättar) 1 ägg, 0,75 msk fiberhusk, 100 g keso samt en nypa salt (Jag tillsatte även en äggvita i smeten, vilket funkade utmärkt utan att förändra konsistensen.) Klicka sedan ut plättarna i en panna med matfett och stek på medelhög värme tills de fått en gyllengul/brun färg. Severa med de tillbehör du tycker bäst om. En bra kombination av goa fetter, proteiner, kolhydrater och vitaminer är enligt mig min kombo ovan - men toppingen kan varieras i oändlighet. Varför inte kvarg m. protein/smaksatt kvarg, kanel & kokosstekta äpplen, nötter och frön? En skål proteinfluff, bananskivor och hemmagjord nutellakräm? Turkisk yoghurt, bär och mandelsmör? Perfekt som frukost, mellanmål eller kvällsmål. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback