Stäng
RSS 2.0

2 februari / "Springsporation"

Tänker "vår" och låter därefter allt falla i mörkrets färg. Så fantastiskt inspirerande damen? Ha. Älskar enfärgat; att låta detaljer, läppar, hår & hudton tala. Ovan talar plaggen för hennes vårtankar. Tunna band mot solbruna axlar, friskt, solblekt hår under goa hattar medan vida byxorna döljer de, ännu inte så bruna, benen. Bam! Tänker rensa ut nästan hela min garderob när våren faller på, rensa och sälja bort. Inte för att det är fult, slitet eller divese adjektiv med dålig klang, utan för att de inte är just "Ida 21 år" längre. De representerar varken den jag är eller vill vara. Nog skall det behållas också, men många blusar, transparenta toppar, klänningar, shorts & allt däremellan skall få se dagens ljus utanför de där garderoberna. Punkt! Ett dagens ljus som jag väntar skall innfinna sig medan snö pårlar ner i gatubrunnar och grus borstas bort från grå asfalt. Låt det gå undan! Mörker skall infinna sig på kläder och enbart kläder, ute får det gärna ljusna. Snarast! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

var är byxorna ifrån? :)

Svar: Tyvärr vet jag inte vad just byxorna kommer ifrån. Kan dock tänka mig att butiker som ex Zara kommer att ha liknande under våren :) Kanske även Monki, Nelly.com, Asos.com samt Top Shop! Lycka till!
idaacarleborn.blogg.se

2014-02-04 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback