Stäng
RSS 2.0

15 december / Älskade hel- och halvfabrikat;

 
 

Halv- och helfabrikat. Orden klingar väl inte speciellt gott i de flestas öron? Dock i mina, i viss benämning. Igår tillagade jag just hel- och halvfabrikat att fylla frysen med. Tanken är att jag nu skall slippa laga någon mat alls i veckan. Att inte behöva stå i köket innan och/eller efter kvällsjobb är ren lyx. Det sparar både tid, disk och håller därmed stress borta. Istället tänker jag använda tiden till roligare saker som julmys, klappshopping, vänner och dylikt nu innan jul. Idag plockade jag fram en låda fylld enligt ovan. Att tillaga kyckling, nöt-/kycklingfärs, fisk etc för att sedan frysa in samt tillaga diverse tillbebehör att frysa färdiglagat är verkligen det bästa tipset på matfronten. Som färdiga rätter eller som halvfabrikat att variera? Ovasett sparar det tid samt eventuellt pengar då man alltid har mat att plocka fram när latmasken slår till, snarare än att köpa lunch ute. Hey, mums och bam. Ett tisdagstips på en måndag? Måndagstips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback