Stäng
RSS 2.0

23 augusti / Friday.

 
 
 
Bestämde oss, spontant, för att smaska kräftor till middag igår. Då jag var på semester under, vad man skulle kunna kalla, "Årets kräftskiva" har jag ännu inte ätit några. Dock slutade jag inte förrän 19 denna fredag och att därefter ställa sig och laga diverse buffétillbehör fanns inte riktigt på kartan. Istället kollade jag in i kylskåpet, tog det vi hade och slängde ihop en pizza med bland annat kalkon och svamp på. Enkelt och gott. 

För en portion dvs en pizza använde jag ett blomkålshuvud vilket jag körde i en matberedare för att sedan krama ur vattnet och därefter blanda med 1ägg, 1äggvita, 1msk fiberhusk samt kryddor. Denna bredde jag sedan ut på ett bakplåtspapper och gräddade i ugnen på 225 grader i ca 25 min innan jag lade på det jag ville ha på och gräddade tills osten smälte och tomaterna mjuknat. Supergod, enkel och dessutom fri från gluten vilket är toppen för oss med magar som sparkar bakut av det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback